Användarguider
Våra användarinstruktioner visar hur man bäst fixerar våra produkter.
*
Om du vet vilken rörlighetsgrad en person har är det lättare att välja en produkt som förbättrar dess livskvalitet.
Individer som kan gå på toaletten själva uppskattar ofta de underklädesliknande byxskydden från TENA, vilket får dem att känna sig mer självständiga.
TENA Flex passar både sängliggande och mer rörliga individer. Produkten är enkel att hantera och tillgänglig i flera olika storlekar och passar olika kroppsformer.
*
Mängden urinläckage varierar beroende på vilka aktiviteter som utförs och tid på dygnet.
Produktens absorptionsnivå varierar även utifrån hur ofta den byts.
Hur ofta produkten måste bytas är individuellt och varierar beroende på vätskeintag, avföringsinkontinens och hudkänslighet.
" tabindex="0">Genom att känna till mängden urinläckage är det enklare att välja en produkt med lämplig absorptionsnivå.
Mängden urinläckage varierar beroende på vilka aktiviteter som utförs och tid på dygnet.
Produktens absorptionsnivå varierar även utifrån hur ofta den byts.
Hur ofta produkten måste bytas är individuellt och varierar beroende på vätskeintag, avföringsinkontinens och hudkänslighet.
TENA är det världsledande varumärket inom inkontinens* med över 60 års erfarenhet. Vi erbjuder ett heltäckande sortiment av absorberande produkter, hudvård och digitala hälsolösningar anpassade till individer, deras familjer och vårdpersonal.
Med TENA ligger Essity i framkant när det gäller att utveckla produkter och tjänster som skapar mer värdighet och livskvalitet för människor. Vi strävar efter en hållbar kontinensvård med bättre omvårdnad och bättre produkter.
*Källa: Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2024 edition.
TENA tillhör det ledande globala hygien- och hälsoföretaget Essity. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, tjänster och lösningar. Vårt mål är att övervinna hinder för välbefinnande och skapa värde för konsumenter, patienter, vårdpersonal, kunder och samhällen. Vi har försäljning i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken som exempelvis Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, ModiBodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic och Zewa. 2024 omsatte Essity cirka 146 miljarder kronor (13 miljarder euro) netto och antalet anställda var 36 000. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information hittar du på essity.se.