Att erbjuda rätt inkontinensprodukter innebär stora möjligheter. Förse dina kunder med effektiva kontinenslösningar och få din verksamhet att växa. Ett samarbete med TENA kan hjälpa dig att göra det mesta av möjligheterna.
Att erbjuda rätt inkontinensprodukter innebär stora möjligheter. Förse dina kunder med effektiva kontinenslösningar och få din verksamhet att växa. Ett samarbete med TENA kan hjälpa dig att göra det mesta av möjligheterna.
1 av 3 kvinnor upplever problem med urinblåsan och inkontinens(1) men bara 27 % av dem använder produkter anpassade efter deras behov.(2) I genomsnitt kan det ta kvinnor upp till 10 år att börja köpa inkontinensskydd, vilket kan handla om stigma, skam eller osäkerhet runt vilka produkter som är rätt. För män ser situationen ungefär likadan ut. I dag upplever 1 av 4 män någon form av urinläckage(1) men bara 5–7 % använder rätt produkt(3).
Statistiken visar att många människor lever med inkontinens och behöver stöd i att hitta rätt skydd. Som rådgivare på apotek har du en förtroendeposition med en unik möjlighet att erbjuda ditt stöd eftersom cirka 70 % av kunderna(4) föredrar att köpa inkontinensprodukter på apoteket, tack vare apotekspersonalens kunskap och utbud. Det finns även data som visar att positiva kundinteraktioner ökar sannolikheten att få fler återkommande, lojala kunder. Detta innebär både en bättre vård för dina kunder och en bättre verksamhet för dig(4).
Det är inte alltid lätt att ha med inkontinens att göra. Det kan vara svårt att prata om och det finns många produkter att välja bland. Men det behöver inte vara så komplicerat. När du samarbetar med TENA får du verktyg och stödmaterial som underlättar dina samtal om inkontinens och hjälper dig att rekommendera rätt produkter.
*Required fields
Hela 1 av 3 kunder som söker inkontinensprodukter upplever svårigheter att välja rätt produkt(4). Med vår produktguide är det lättare att navigera dig i vårt utbud och vägleda osäkra kunder till rätt produkt – snabbt och enkelt!
*Required fields
Nästan 50 % av kunderna tycker att det är svårt att prata med apotekspersonal om sina problem(4). Vår steg-för-steg-guide visar hur du kan inleda samtalet om inkontinens och vilka frågor du kan ställa för att ge kunderna det stöd de behöver.
*Required fields
*Required fields
2 av 3 män är inte medvetna om att det finns inkontinensprodukter som är särskilt utformade för dem(5). Samtidigt vågar många inte söka hjälp på grund av stigma och skam. Genom att öka medvetenheten om könsspecifika produktlösningar kan du hjälpa männen att få tag på produkterna de behöver.
*Required fields
Referenser:
TENA är det världsledande varumärket inom inkontinens* med över 60 års erfarenhet. Vi erbjuder ett heltäckande sortiment av absorberande produkter, hudvård och digitala hälsolösningar anpassade till individer, deras familjer och vårdpersonal.
Med TENA ligger Essity i framkant när det gäller att utveckla produkter och tjänster som skapar mer värdighet och livskvalitet för människor. Vi strävar efter en hållbar kontinensvård med bättre omvårdnad och bättre produkter.
*Källa: Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2024 edition.
TENA tillhör det ledande globala hygien- och hälsoföretaget Essity. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, tjänster och lösningar. Vårt mål är att övervinna hinder för välbefinnande och skapa värde för konsumenter, patienter, vårdpersonal, kunder och samhällen. Vi har försäljning i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken som exempelvis Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, ModiBodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic och Zewa. 2024 omsatte Essity cirka 146 miljarder kronor (13 miljarder euro) netto och antalet anställda var 36 000. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information hittar du på essity.se.