Det här vinner du på att samarbeta med TENA

Att erbjuda rätt inkontinensprodukter innebär stora möjligheter. Förse dina kunder med effektiva kontinenslösningar och få din verksamhet att växa. Ett samarbete med TENA kan hjälpa dig att göra det mesta av möjligheterna.

Maximera dina möjligheter inom en kategori med stora potential

1 av 3 kvinnor upplever problem med urinblåsan och inkontinens(1) men bara 27 % av dem använder produkter anpassade efter deras behov.(2) I genomsnitt kan det ta kvinnor upp till 10 år att börja köpa inkontinensskydd, vilket kan handla om stigma, skam eller osäkerhet runt vilka produkter som är rätt. För män ser situationen ungefär likadan ut. I dag upplever 1 av 4 män någon form av urinläckage(1) men bara 5–7 % använder rätt produkt(3).

Statistiken visar att många människor lever med inkontinens och behöver stöd i att hitta rätt skydd. Som rådgivare på apotek har du en förtroendeposition med en unik möjlighet att erbjuda ditt stöd eftersom cirka 70 % av kunderna(4) föredrar att köpa inkontinensprodukter på apoteket, tack vare apotekspersonalens kunskap och utbud. Det finns även data som visar att positiva kundinteraktioner ökar sannolikheten att få fler återkommande, lojala kunder. Detta innebär både en bättre vård för dina kunder och en bättre verksamhet för dig(4).

TENA gör inkontinens till en enklare sak för dig och kunderna

Det är inte alltid lätt att ha med inkontinens att göra. Det kan vara svårt att prata om och det finns många produkter att välja bland. Men det behöver inte vara så komplicerat. När du samarbetar med TENA får du verktyg och stödmaterial som underlättar dina samtal om inkontinens och hjälper dig att rekommendera rätt produkter.

Så kan TENA stötta ditt apotek

*Required fields

*Required fields

*Required fields

*Required fields

*Required fields

Referenser:

  1. Prevalence data of incontinence based on ICS definition
  2. GFK - Global Inco Consumer Segmentation study (2019) UK, GER, FR, US, MEX
  3. Male Urinary Incontinence Prevalence Study 2013 (US, UK, DE, IT, FR, MX, RU)
  4. Focaldata: UK, PO, IT, FR, 2022
  5. Gfk. Male Consumer Journey, DE, 2012. Data on file.